موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش

ساخت وبلاگ

سه راه اصلی وجود دارد که می توانید در خارج از کشور تحصیل کنید:

  1. برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست دانشجوی مهمان ارسال کنید. بعضی از دانشگاه ها شرایطی برای پذیرفتن دانشجوی مهمان ارائه می دهند. اشکال این روش این است که انتخاب ها محدود هستند و معمولا جایگاه های کافی برای همه افرادی که تمایل به حضور دارند، وجود ندارد.
  2. از طریق یک موسسه اعزام دانشجو اقدام کنید. سازمان های تحصیل در خارج از کشور می توانند به شما برای ارائه درخواست تحصیل در خارج کمک کنند و شما را برای تحصیلات آماده کنند. این موسسات می توانند انتخاب خوبی باشند و راهنمایی های لازم را برای انتخاب رشته یا شهری که می خواهید در آن به تحصیل بپردازید، ارائه دهند. موسسات با دانشگاه ها و شرایط آنها آشنایی کامل دارند پس می توانند راهنمای خیلی خوبی در قدم اول برای شما باشند.
  3. همه چیز را خودتان ترتیب دهید. اگر می خواهید امکان انتخاب هر دانشگاهی در دنیا را داشته باشید و نمی خواهید هیچ گونه هزینه اضافی بپردازید، بهترین کار این است که همه کارها را به تنهایی انجام دهید. این می تواند کمی پرزحمت باشد اما از طرفی نیز می تواند یک تجربه عالی باشد. این چک لیست را دنبال کنید و مقالات دیگر ما را نیز مطالعه فرمایید تا به شما در این زمینه کمک کند.

Necessary actions To study abroad

به چه مواردی باید توجه کرد

ارائه درخواست

نامه درخواست شما برای تحصیل در خارج تعیین خواهد کرد که آیا در دانشگاه انتخابی تان پذیرفته خواهید شد یا خیر، بنابراین آن را با دقت آماده کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات درخواست شده را ارسال کنید.

برای مدارس زبان و بسیاری از کالج ها اگر بتوانید حداقل الزامات را برآورده کنید، گرفتن پذیرش کار بسیار آسانی خواهد بود. با این حال اگر برای یک دانشگاه معتبر درخواست می دهید، دریافت پذیرش می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و شاید لازم باشد ابتدا نمرات خود را در دانشگاه مبدا بهبود ببخشید. برای دانستن این موارد می توانیید با موسساتی که مشاوره تحصیل در خارج از کشور را ارائه می دهند تماس گرفته و راهنمایی های لازم را بدست آورید.

 

تامین مالی، بودجه و بورس تحصیلی

معمولا در هنگام تحصیل در خارج از کشور، باید هزینه ای برای تحصیل بپردازید. من توصیه می کنم که یک بودجه را برای هزینه های مورد انتظار برای هزینه های تحصیل، مواد آموزشی، اقامت، پرواز، ویزا و هزینه های تخمین زده شده کنار بگذارید. آیا شما پول کافی برای تامین این هزینه ها را دارید؟ اگر نه، احتمالا باید به دنبال گزینه های ارزان تر باشید.

کار کردن یا درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی می تواند راه هایی برای افزایش بودجه شما باشد، اما به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای دریافت آنها وجود ندارد که شما بتوانید بورس تحصیلی را دریافت کنید. برای دانستن شرایط بورسیه تحصیلی با موسسات مربوطه تماس بگیرید.

خانه دانشجویی

برای لذت بردن از تحصیلات خود در خارج از کشور، مهم است که محل خوبی برای زندگی پیدا کنید. بسیاری از مدارس محل اقامت خاص خود را دارند که می توانید از طریق آنها رزرو کنید. اگر ترجیح می دهید مسکن شخصی خود را داشته باشید، بهترین راه حل این است که اغلب محل های اقامت موقت را برای شروع رزرو کنید و سپس هنگامی که در محل قرار گرفتید، به دنبال یک راه حل دائمی باشید و بتوانید شخصا و به صورت حضوری از آنها بازدیدکنید.

بیمه دانشجویی

تحصیل در خارج از کشور می تواند یک ماجراجویی واقعی باشد. اطمینان حاصل کنید که با داشتن یک بیمه مناسب، دوران تحصیلی خوبی در خارج از کشور داشته باشید.

بسته بندی

مدارک گذرنامه، ویزا و ثبت نام خود را فراموش نکنید. آداپتورها، شارژرها و برخی از ارزهای محلی چیزهای دیگری هستند که باید به همراه داشته باشید

سفر به محل تحصیل شما

زمان رزرو پرواز و راهی شدن به کشور مقصد است! حال کافی است از پرواز خود لذت ببرید و به آینده شگفت انگیز روبروی خود فکر کنید.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 26 شهريور 1397 ساعت: 17:09

24 دانشگاه روسیه در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS در سال 2018 حضور دارند، که 10 مورد از آنها در بین 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. روسیه همچنین حضور قابل ملاحظه ای در رتبه بندی دانشگاه های EECA را دارد که 300 دانشگاه برجسته در اروپا و آسیای مرکزی رتبه بندی می کند که 95 دانشگاه روسی در این بین حضور دارند. در طول دهه گذشته،  تحصیل در روسیه  تغییر قابل ملاحظه ای داشته است، در حالی که 390 میلیارد روبل (معادل 6?7 میلیارد دلار) بین سال های 2011 تا 2015 به ارتقاء امکانات و تجهیزات فنی در دانشگاه‌های روسیه و بهبود آموزش برای کارکنان در این حوزه اختصاص یافته است.

Top Universities of Russia

علاوه بر این، در سال 2003، روسیه معاهده بولونیا را امضا کرد و قول داد سیستم آموزشی خود را با اکثر کشورهای دیگر در سراسر اروپا هماهنگ سازد. این بدان معنی است که بسیاری از دانشگاه های روسیه در حال حاضر دوره های تحصیلات لیسانس چهار ساله و یک مدرک تخصصی پنج ساله را ارائه می دهند که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. سیستم آموزش عالی روسیه در رتبه 26 جهان در سیستم آموزش عالی QS قرار دارد.

دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو

دانشگاه لومونسوف مسکو (Lomonosov MSU) بهترین موسسه آموزش عالی روسیه است که برای سومین سال متوالی در صدر جدول رده بندی دانشگاه های EECA قرار دارد. دانشگاه ایالتی لومونسوف مسکو دارای 47000 دانشجو است که 7000 دانشجو در مقطع کارشناسی و 4000 دانشجو بین المللی هستند. محوطه دانشگاهی این دانشگاه دولتی مسکو، در مجموع دارای 380 دپارتمان، 39 دانشکده، 15 موسسه پژوهشی، چهار موزه و 6 پردیس دانشگاهی روسیه است.

پیشتاز موسسات آموزش عالی مسکو، دانشگاه ایالتی لومونسوف مسکو، دارای یک محوطه دانشگاهی است که نه تنها نزدیک به فرهنگ غنی پایتخت روسیه (با فاصله کمتر از پنج کیلومتر تا مرکز شهر) است، بلکه یکی از بزرگترین محوطه های دانشگاهی است که تا به حال در آن قرار گرفته اید. ساختمان اصلی آن ادعا می شود که بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است.

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک

با بهترین عملکرد در بین دانشگاه های زیر 100 سال روسیه، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در سال 1959 تأسیس شد و در رتبه بندی EECA در رتبه دوم قرار دارد. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک، به علت افزایش سریع شهرتش، دارای جامعه دانشجویی نسبتا کوچک (6000 نفر) است. این دانشگاه درست در خارج از شهر نووسیبیرسک، سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ قرار دارد. در حالی که کمتر از این دو شهر شناخته شده است، نووسیبیرسک دارای سایت های فرهنگی و مکان های دیدنی متعدد است که باعث جذابیت بیشتر آن برای دانشجویان می شود.

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ

قدیمی ترین و یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ است که در رتبه بندی EECA در سال 2018 به رتبه چهارم رسید. این دانشگاه در سال 1724 تأسیس شده است و دارای حدود 30،000 دانش آموز است که حدود 3000 نفر از آنها خارجی هستند. این دانشگاه در سراسر شهر سنت پترزبورگ گسترش یافته است و دارای بیش از 400 ساختمان بوده که 25 دانشکده را تشکیل می دهند. دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ به دانش آموزان امکان دسترسی به تعداد زیادی از موزه ها، آثار تاریخی و مکان های هنری را می دهد. جزیره Vasilievsky در مرکز شهر تاریخی و Peterhof حومه ی جنوب غربی دو محوطه اصلی دانشگاه را خواهید یافت.

موسسه دولتی فیزیک و فناوری مسکو

در سال 1946 رتبه 13 در رتبه بندی EECA را کسب کرد. موسسه دولتی فیزیک و فناوری مسکو ( ( MIPTدر سال 1946 تأسیس شد و دارای یک سیستم آموزشی منحصر به فرد است که در آن دانش آموزان معمولا تحقیق خود را در خارج از دانشگاه انجام می دهند. MIPT در رتبه بندی موضوعی برای فیزیک و نجوم و همچنین موضوعات مربوط به علوم طبیعی جایگاه ویژه ای دارد. در حال حاضر حدود 5700 دانشجو ثبت نام کرده اند و اعضای هیئت علمی آن شامل بسیاری از دانشمندان برجسته، فیزیکدانان و سیاستمداران هستند.

همچنین در رده های بالای 50 دانشگاه برتر در QS EECA موارد زیر قرار دارند: دانشگاه فنی ایالتی مسکو باومن (20)، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (23) ، مؤسسه روابط بین الملل مسکو (33)، دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ در سنت پترزبورگ (36)، دانشگاه تحقیقات ملی – دانشکده اقتصاد (25) و دانشگاه فنی تحقیقات ملی تامسک (40).

دانشگاه ایالتی تامسک با رتبه 11 در رتبه بندی EECA 2018 (بهبود یافته از رتبه 20 در سال 2016/17)، قدیمی ترین دانشگاه در منطقه آسیایی روسیه است که در سال 1880 تأسیس شده است. در حال حاضر حدود 23،000 دانش آموز در 23 دانشکده آن مشغول تحصیل هستند دارد و بر اساس جدیدترین رتبه بندی دانشگاهی QS World by Subject، در بین 300 دانشگاه برتر جهان در زمینه زبان های مدرن و فیزیک و نجوم رتبه بندی شده است.

روسیه به عنوان وسیع ترین کشور بر روی زمین، با توجه به منطقه ای که انتخاب می کنید، سبک زندگی متفاوتی را ارائه می دهد. پس انتخاب این کشور با توجه به هر شرایطی که دوست دارید، قابل توجه می باشد. برای دانستن شرایط بورسیه تحصیلی این کشور نیز می توانید با موسسات مربوطه تماس بگیرید.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : دانشگاه‌های روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 260 تاريخ : سه شنبه 20 شهريور 1397 ساعت: 12:11

همانطور که در مقاله قبل گفته شد گرفتن یک بورسیه تحصیلی لازم به در نظر داشتن موارد می باشد، که با دانستن و رعایت آنها از بوجود آمدن مشکلات در آینده جلو گیری یا حتی براحتی می توان اقدامات لازم را به عمل آورد و از بهترین بورس ممکن استفاده نمود. در این مقاله نیز به ادامه این موارد می پردازیم:

Scholarships

چه مدارکی را باید در درخواست خود قرار دهم:

این در بین بورس های مختلف متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز را که لازم است ارسال کنید. مدارکی که معمولا درخواست می شوند شامل: CV رزومه، نامه درخواست، یک رونوشت از نمرات، اسناد کمک مالی و توصیه نامه هستند. بیایید به برخی از این موارد نگاه دقیق تری بیندازیم

نامه درخواست:

نامه درخواست شما برای دریافت بورس تحصیلی بسیار مهم است. بنابراین نباید فقط به سرعت چیزی بنویسید و آن را درون پاکت قرار دهید. بر روی آن باید کار کنید و زمانی را صرف این کار کنید. آن را به صورت بخش بخش بنویسید که حتی ممکن است چند روز طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که خواننده را متقاعد کنید که چرا می خواهید در این مدرسه یا برنامه خاص تحصیل کنید و چرا به این بورس تحصیلی نیاز دارید.

پرشور، شخصی و جذاب باشید شاید بتوانید یک داستان از زندگی خود بگوئید که تاثیرگذار باشد. اما همچنین به شرایط بورسیه تحصیلی و انچه سازمان مد نظر دارد، توجه کنید و اگر محدودیتی برای تعداد کلماتی که می توانید استفاده کنید، وجود داشته باشد آن را نیز رعایت کنید. هنگامی که یک نامه خوب نوشتید، فقط نیاز به انطباق آن با هر برنامه دارید.

توصیه نامه:

برای بسیاری از بورس تحصیلی شما همچنین نیاز به یک توصیه نامه دارید. این نباید توسط مادر یا دوست پسر شما یا شخص دیگری نوشته شود که در درجه اول با شما ارتباط شخصی داشته باشد. این باید توسط یک استاد، کارفرما یا مربی که شما و استعدادهای شما را از یک دیدگاه حرفه ای نگاه می کند، نوشته شود.

اگر قصد دارید که برای چندین بورس تحصیلی درخواست دهید، می توانید از افرادی که آنها را برای شما نوشته اند بخواهید که بیش از یک کپی امضا شده از نامه در اختیار شما قرار دهند و اطمینان حاصل کنید که جزئیات غیر ضروری مانند نام بورس تحصیلی که شما می خواهید برای آن درخواست دهید، در این نامه ها نوشته نشده باشد. همچنین به یاد داشته باشید که از استادان خود برای نوشتن این توصیه نامه ها تشکر کنید.

درخواست خود را برجسته جلوه دهید:

برای بورس های تحصیلی رقابتی، مهم است که درخواست خود را متفاوت از سایرین کنید. یک رزومه عالی تحصیلی و یا یک نامه درخواست الهام بخش می تواند آغاز خوبی باشد. همچنین ممکن است بخواهید یک عکس از خودتان در نامه قرار داده و شاید از یک پاکت رنگی یا یک تمبر خاص استفاده کنید. همیشه در نظر داشته باشید که برای کدام کشور با چه فرهنگی درخواست می فرستید، که با استفاده از آنها بتوانید درخواست خود را برجسته تر از دیگران به نمایش بگذارید. مثلا روسیه را در نظر بگیرید، موسیقی، ادبیات، نقاشی، هنر مینیاتور و رقص  که با ارائه گونه‌های مختلف به رشد قسمتی از فرهنگ روسیه کمک می کنند. با دانستن این موارد می توایند شانس خود را در گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه ارتقا دهید.

اگر شما قابلیت های قوی یا شایستگی های خاصی دارید، می توانید آنها را حتی اگر اجباری نیستید ذکر کنید. شما حتی می توانید یک ویدئوی یوتیوب ضبط کرده و لینک و کد QR را در صورتی که در مقابل دوربین راحت تر هستید، در نامه خود قرار دهید.

با این حال آنچه برای یک بورس تحصیلی می تواند کارساز باشد ممکن است برای یک مورد دیگر کاربردی نداشته باشد. گاهی اوقات بهتر است که کاملا رسمی باشید. سعی کنید که یک احساس تاثیرگذار در سازمان مورد نظر خود ایجاد کنید. اگر قبلا با آنها تماس گرفته باشید، ممکن است شما را به یاد داشته باشند که می تواند مفید باشد.

درخواست خود را ثبت کنید:

همیشه قبل از مهلت اعلام شده درخواست خود را ثبت کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز را که برای ارائه درخواست لازم است در پرونده خود قرار داده باشید. نامه درخواست و CV خود را چندین بار برای هر گونه غلط املایی یا خطاهای دستوری بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آدرس و برچسب روی پاکت درست باشد. فراموش نکنید که نامه درخواست را امضا کرده و جزئیات تماس خود را وارد کنید. سپس وقت آن است که آن را ارسال کنید. موسسه اعزام دانشجو به روسیه تکیه گاه دانش نیز برای شما و پرونده بورس تحصیلی تان آرزوی موفقیت روز افزون دارد!

موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش...
ما را در سایت موسسه اعزام دانشجو به روسیه | تکیه گاه دانش دنبال می کنید

برچسب : بورسیه تحصیلی روسیه, نویسنده : محیا یوسفی pgdanesh بازدید : 239 تاريخ : دوشنبه 5 شهريور 1397 ساعت: 20:24